Home

Wie zijn wij?

Foto galerij

Gastenboek

Links

Tools

Restricted Area

Archief

    - 2012

    - 2011

    - 2010

    - 2009

 

Contact

  

Hier het uigebreidde verslag van de voorjaarstraining op circuit Alcarras, Spanje, verreden op

maandag 26 maart t/m donderdag 29 maart 2012.

 

Door de goede ervaring van afgelopen jaar met ProSpeed in het Spaanse Alcarras, hebben we

besloten dit jaar weer te gaan. Dit jaar waren we zelfs met 6 man; Rene vdM, Rene LN, Jos,

Ron, Fer en Eric.

Alcarras ligt op circa 1.650km van Nederland. Het is een leuke baan, goed asfalt en hoogte

verschillen. Faciliteiten zijn toereikend.

Hieronder volgt een chronologisch verslag van het circuit evenement. Bijbehorende foto's staan hier.

 

Zaterdag 24 maart

Door de verschillende agenda's, gingen Ron en de twee Rene's zaterdag met de bus op pad vanuit Poeldijk.

Om 8uur eerst rustig koffie gedronken verzorgd door de vrouw van Ron en Rene LN. Nadat de laatste

zaken waren gecontroleerd, om 8:45u vertrokken. Deze verliep voorspoedig tot de bekende drukte

van Parijs roet in het eten gooide. Voorbij Orleans begon het pas weer te lopen.

In de Franse heuvels begon de bus weer in te houden en kwam met moeite omhoog. Nadat de bus even

pauze had gehad ging alles gelukkig weer goed. Om 23:30u net voorbij Millau overnacht in de kou.

Hadden gehoopt verder te kunnen komen.

 

Zondag 25 maart
De volgende ochtend de klok vooruitgezet i.v.m. de zomertijd. Ontbeten om 8:30u in een restaurantje

om de reis weer te vervolgen om 9 uur.

Intussen waren Jos, Eric en Fer vanuit luchthaven Rotterdam onderweg naar Barcelona. De bus reed

om ongeveer dezelfde tijd (13:30) langs Barcelona toen het vliegtuig landde. (We hadden een auto gehuurd).

De bus reed lekker door het zonnige Spanje en kwam rond half 4 aan op het circuit. De andere 3

arriveerden een uur later met de huurauto. Naast de herkenbare bus stonden de klapstoeltjes al klaar

evenals een heerlijke koud biertje!

We konden meteen onze pitbox in (#10, zelfde als afgelopen jaar). Was even passen en meten

omdat we dit jaar met 2 man meer waren. Meteen maar ingeschreven/aangemeld.

's-Avonds gegeten in een Ierse pub in Alcarras waar meteen herkend werden door de eigenaresse.

Aangezien Fer zijn jetlag van een uur of 7 nog moest wegslapen op tijd naar bed gegaan.

 

Maandag 26 maart
Na een half jaar wachten was het dan eindelijk weer zover; We mochten weer rijden. Er waren diverse

zaken aangepast en konden nu uitgetest gaan worden. (o.a. ander blok, uitlaat of zelfs een hele andere motor).

Ter plekke eerst de standaard procedures afwerken (briefing en polsbandje voor de verzekering).

Om 10uur mocht Jos als eerste de baan op, 20 min. later Eric en Rene M. Daarna Fer, Ron en Rene LN.

Voor Fer en Rene LN was de baan nieuw; even wennen maar ze pakten het snel op. Ron en zijn nieuwe

motor waren ook snel vertrouwd en het tempo zat er lekker in. Eric had echter last een trillende

voorvork bij het aanremmen van bocht 3. Jos was tevreden maar hoopte op een snellere tijd.

Bij Fer zagen we elke ronde meer vertrouwen terug komen. De Generaal (Rene LN) reed vlot met Ron mee.

Demolition man (Rene M) was tevreden over zijn motor, Kostte wel 2 achterbanden en een voorband....

Die avond in het restaurant op het circuit gegeten; vette hap en drank voor een schijntje.

Daarna nog wat gesleuteld en gaan slapen.

Rondetijden dag 1:

Jos:       1:48.696      Ron:         2:01.950

Rene M: 1:53.622      Rene LN:  2:02.641

Eric:      1:54.209      Fer:         2:06.846

 

Dinsdag 27 maart
 Die ochtend opgestaan met hier en daar wat spierpijn. Jos mocht weer als eerst de baan op om 10uur,

Rene M en Eric 10:20u en Ron, Fer en Rene LN om 10:40u. Er stond een koele wind. Gelukkig warmde

het erg snel op. Een ander voorwiel bleek bij Eric het trillings probleem op te lossen!

Iedereen liet de eerste sessie voorbij gaan ivm de kou behalve Ron; Op 1:43 van dit filmpje is te

zien dat dat niet slim is... Verder verliep alles eigenlijk vrij goed.

Helaas bleek dat Rene LN een schakel-as had gebroken. Een handige Honda dealert had geen andere

maar heeft deze wel aan elkaar gelast (knutsel manier).

Deze 2e dag werden de teams (twee tallen) samen gesteld voor de endurance op de 3e dag. Eric en Rene,

Ron met Rene LN of Fer. Jos reed met een duitser uit een andere pitbox, de overloper!!

Eric kookte samen met Ron een stevige pasta maaltijd, ook voor die overloper.

Rondetijden dag 2:

Jos:       1:45.763      Ron:         1:59.334

Rene M: 1:52.761      Rene LN:   2:01.858

Eric:      1:51.097      Fer:          2:03.377

 

Woensdag 28 maart
 Allemaal goed geslapen (met of zonder slaappil). Klaar voor de endurance! Die ochtend kregen we te

horen dat er een staking in Spanje zou zijn op donderdag. Na wat telefoontjes bleek dat Ron i.v.m. zijn

werk die middag al moest vertrekken naar het vliegveld. Jammer. Zeker omdat Ron een stevige opmars in

zijn ronde tijden maakte (tot 1:57.458). Rene LN had om 13:00 zijn motor weer aan de praat en kon

nog een paar goede sessies met Fer rijden. Ronde tijden van Eric en Rene lagen weer erg dicht bij elkaar.

"Doordat Rene geen emoties heeft scheelt het net wat tijd" aldus een wijsgeer (Jos). Voor wat het waard is:

Thuis werd dit gebrek aan emoties trouwens wel bevestigd door vrouw en dochters.

Om 17:30 begon de endurance. Dit jaar startte Rene door slechte ervaringen van Eric afgelopen jaar.

Bij Jos startte die Duitser vanaf een 4e plaats, Rene vanaf een 21e plaats en Rene LN van een 24e.

Na een kwartier kwam Rene LN binnen om te wisselen voor Fer. Fer zag het niet zitten en daarmee

was team Rene LN/Fer klaar met de endurance. Na een half uur strijden, kwam Rene M binnen. Eric nam

het hiervandaan over. Het begin was even lastig. Gelukkig kwam na een ronde het tempo er weer in

(constant 1:50'ers) waardoor er geen plaatsen verloren gingen. Jos nam het van de Duitser over en reed

naar een schitterende derde plaats. Eric en Rene hebben op eigen krachten een 8e plaats weten te bereiken.

Deze endurance viel ons toch wel zwaar en we waren helemaal op door de warmte en inspanning over 17 ronden.

Die avond heeft Eric weer een prutje rijst gemaakt.

Rondetijden dag 3:

Jos:       1:43.651

Rene M: 1:49.815      Rene LN:   1:57.185

Eric:      1:50.042      Fer:          2:00.753

 

Donderdag 29 maart
De laatste dag die afgesloten wordt met een race over 7 ronden. Wederom een prachtige dag met veel

zon en temperaturen rond de 23oC. (asfalt meer dan 35oC).

Deze dag merkte je toch welke tol de endurance ge-eist heeft. Om 17:30u zijn Rene M en Eric van start

gegaan in de race welke we als 13e en 10e gefinished zijn. Zat even niet meer in; batterijtje was leeg.

Om 1820u ging Rene LN van start; als 1e! Aangezien het een rollende start is, moet je achter de pace car

blijven rijden de eerste ronde. (Voorbij de start/finish lijn begint de race en mag er worden ingehaald.

Wie dit voor deze lijn doet wordt gediskwalifiseerd).

Rene LN komt aan rijden achter de pace car, pace car gaat de baan af, iedereen op het gas. Alleen Rene LN

gaat even van het gas af voor start/finish. Iedereen daarachter in paniek aan het remmen! Hierna gaat

Rene weer vol op het gas. Wat een stunt!! Wij lagen op de grond van het lachen. Zeker omdat er hierdoor

geen ongelukken gebeurd zijn. Jammer genoeg bleken er 2 andere wel een stuk sneller te zijn.

Rene LN toch nog 3e! Klasse.

Na de prijsuitreiking bleek dat we nog 10 minuten hadden om de pitbox leeg te ruimen, de bus in te

laden en te douchen. Dan meteen gaan eten. Wat een gestress!

Kom je kokend van je motor af moet je meteen gaan afbreken en inpakken. Gelukkig was er begrip

van de organisatie en het (paddock-) restaurant en kregen we een uur uitstel, wat nog krap zat was.

Na het eten afscheid genomen en vertrokken (2130u).

Rondetijden dag 4:

Jos:       1:43.683

Rene M: 1:51.725      Rene LN:   1:56.406

Eric:      1:50.434     Fer:          1:53.514

 

Vrijdag 30 maart
De terug reis verliep voorspoedig en kostte 22uur. Om 1930u waren we in Poeldijk.

Precies op tijd om aan te sluiten voor het feest bij Ron (i.v.m. afsluiting gebouw).

Volgende keer wat minder gehaast vertrekken uit Spanje.


Het was ook dit jaar weer een hele leuke circuit training die als super herinnerd zal worden.

Bedankt manne!

 

 Copyright  knutselracing.nl   Last updated: 13 dec 2012